مرتضی یزدانی دینانی
۱ دقیقه

مرتضی یزدانی دینانی

شهرزاد رویایی

مرتضی یزدانی دینانی، هنرمند نقاش متولد سال ۱۳۵۹ در اصفهان است. او فارغ التحصیل کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه تهران و عضو پیوسته انجمن نقاشان و تصویرگران ایران است. یزدانی نخستین نمایشگاه انفرادی خود را در سال ۱۳۸۵ در گالری شیث برگزار کرد. بعد از آن فعالیت نمایشگاهی‌اش را در گالری‌های هما، شیرین و ماه ادامه پی گرفت. یزدانی، همچنین، حضور در بیش از ۲۰ نمایشگاه گروهی را در کارنامه دارد.

مرتضی یزدانی دینانی، هنرمند نقاش متولد سال ۱۳۵۹ در اصفهان است. او فارغ التحصیل کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه تهران و عضو پیوسته انجمن نقاشان و تصویرگران ایران است. یزدانی نخستین نمایشگاه انفرادی خود را در سال ۱۳۸۵ در گالری شیث برگزار کرد. بعد از آن فعالیت نمایشگاهی‌اش را در گالری‌های هما، شیرین و ماه ادامه پی گرفت. یزدانی، همچنین، حضور در  بیش از ۲۰ نمایشگاه گروهی را در کارنامه دارد.

مرتضی یزدانی با نقاشی‌های دقیق‌اش از گیاهان می‌شناسیم. در آثار او تمایل به ترسیم نقشه‌ها نیز به کرات به چشم می‌آید. وجوهی که یادآور کتب علمی هم هستند. در این اثر یزدانی با ترکیب علاقه‌های متعددش اثری را پیش روی‌مان می‌گذارد که هم شیفتگی او به نقشه‌ها و درخت‌ها را نشان می‌دهد و هم با جلوه‌هایی از زندگی روزمره‌ی شهری فضایی دوگانه را پیش روی‌مان می‌گذارد که هم شهری است و هم انگار واجد روح اساطیری.